Wat heb je nodig?

Wellicht heb je een nieuwe website nodig, of ben je niet helemaal tevreden over je huidige website? Het valt niet mee om in deze tijden van razendsnelle technische ontwikkelingen bij te blijven. Hieronder geven wij je een kort overzicht van de vereisten voor een website anno 2017. Leg je website er maar eens naast.

1. Een uiterst eenvoudige oplossing

Content Management System (CMS). Begint het bij jou ook te jeuken als je dat woord hoort? Met een CMS kun je wijzigingen aan je website doorvoeren. De meeste CMS’en zijn onoverzichtelijk en zitten bomvol overbodige functies, waardoor het voor jou als gebruiker onnodig veel tijd kost om inhoud te wijzigen of te plaatsen. Omdat de techniek je beperkt, kun je veel minder snel reageren op kansen die er op internet liggen en loop je achter de feiten aan. Een eenvoudige oplossing voor het beheer van je website is de basis voor je online succes.

2. Een website die goed gevonden wordt

Je website is het winkelpand van nu. Alleen zoekmachine Google krijgt al ruim 6,5 miljard zoekopdrachten per dag te verwerken. Je toekomstige klant oriënteert zich op internet over je producten, of zoekt op je bedrijfsnaam om een indruk te krijgen van je projecten. Het is dus belangrijk om goed naar voren te komen bij zoekopdrachten voor je producten of diensten.

3. Gebruiksgemak

Als ondernemer ben je druk zat. Dus als je een leuk berichtje wilt plaatsen over een nieuw project, of een aantal mooie foto’s toe wilt voegen, moet dit eenvoudig zijn en niet al te veel tijd kosten. 

4. Deelbaar

Het is belangrijk dat bezoekers je informatie kunnen delen. Hoe meer mensen je website delen des te meer klanten er uitgenodigd worden om een kijkje te nemen op je site.

5. Omzet

Als ondernemer wil je rendement van je uitgaven. Om te weten of je daadwerkelijk geld verdient met je website moet je meten. Je wilt namelijk weten wat wel en niet werkt. Je kunt je geld maar 1 keer uitgeven.

6. Rijker

Om niet achter de feiten aan te lopen, is het essentieel dat je website continue updates krijgt. De techniek veroudert niet, maar wordt steeds beter. Je winkel gaat toch ook met de tijd mee?

7. Leesbaar

Anno 2017 wordt je website voor 30-50% door bezoekers met een smartphone of tablet bezocht. Een goede website past zich automatisch aan het scherm van de bezoeker aan.

8. Snelheid

De tijd dat je maanden moest wachten voordat je website eindelijk online ging zijn voorbij. De techniek is voor een groot gedeelte gestandaardiseerd. Je doelgroep wacht niet tot je website online staat.

9. Uitstraling

Hoe ziet je bedrijfspand er uit? Helemaal spik en span? Het is belangrijk dat je digitale pand er net zo strak uitziet. Bezoekers vinden er makkelijk hun weg, krijgen goede antwoorden op hun vragen en verlaten je website tevreden.

10. Oplossing

Hoe vaak heb je de afgelopen maanden je website aangepast? Komt het omdat je weinig tijd hebt, of kost het zelfs teveel tijd om een tekstje aan te passen? Weg met de obstakels, je website moet oplossingen bieden.


Neem geen genoegen met minder!

Misschien denk je dat het onmogelijk is om een oplossing te krijgen die aan alle 10 criteria voldoet. Neem geen genoegen met minder! Gezien de snelle ontwikkelingen zullen er meer vereisten bijkomen. Zorg dat je in de voorste wagon van de trein zit.

Wil je een oplossing zien, die voldoet aan de bovenstaande criteria? Ga dan snel naar de pagina Wat krijg je?. Wil je het bovenstaande verhaal checken bij 1 van onze klanten, neem gerust contact met ze op. Je vindt onze klanten op de pagina Wie gebruikt Plate al?. Van de kosten hoef je niet te schrikken, kijk maar op de pagina Wat kost Plate?. Eerst weten hoe je website er uit kan zien? Bezoek de pagina Hoe ziet het er uit?.

Heb je vragen of opmerkingen? Stuur ons een berichtje op social media, via het contactformulier, per mail of pak de telefoon. De meest gestelde vragen vind je op PlateHelp.nl.

Klanten over Plate:

Geurt van Engelen:

“Ik zie op elk moment van de dag hoeveel bezoekers er op mijn sites zijn geweest, op welke termen ze binnenkomen, waar ze vandaan komen en hoelang ze de site bezoeken. Op basis van de bezoekduur kan ik al bijna een inschatting maken of er een bestelling of contactaanvraag volgt. Het is verslavend!”