Dick Achterberg

'Ik wil het zelf doen, omdat snelheid belangrijk is'

Dick Achterberg stuurt zijn SRV-wagen het terrein op van Achterberg Rijdende Winkels in Beemte-Broekland bij Apeldoorn. Dick is de drijvende kracht achter het familiebedrijf, dat met meer dan 55 jaar ervaring een van de marktleiders is voor de verkoop van gebruikte en nieuwe rijdende winkels.

In maart 2014 kwamen wij in contact met Dick. Hij was getipt door een familielid met een website van Plate. “De website moest binnen 3 dagen live staan omdat er een belangrijke beurs voor mij aan kwam”, vertelt de SRV-ondernemer terwijl hij een krat glimmende appels bijvult. “Ik wilde per se dat de bezoekers daar mijn nieuwe website zouden zien.”

Binnen 3 dagen online

Het lukte! Dick: “Binnen 3 dagen stond mijn nieuwe website online. Er was zo weinig tijd, dat ik er zelf nog niet mee kon werken voor de beurs. Maar toen ik het voor het eerste keer zelf deed werd ik erg blij.”

“Ik voeg complete pagina’s toe in een paar minuten, ik kan echt alles zelf doen”, vertelt hij trots. “Hiervoor had ik een website die ik zelf niet kon beheren. Ik voel mezelf een halve computerleek, maar omdat Plate zo eenvoudig is, kan ik er zelfs mee werken. Als ondernemer wil ik snelheid. Ik wil niet onnodig tijd verspillen aan het toevoegen van foto’s aan mijn website of het schrijven van een nieuwsbericht. Ik wil het wel zelf doen, omdat snelheid belangrijk is, maar het plaatsen moet net zo makkelijk zijn als op Facebook. Daarnaast heeft mijn website een professionele uitstraling, het is en-en."

Lokaal aanspreekpunt

Voordat Dick voor Plate koos, werd hij benaderd een andere landelijke aanbieder van websites. “Ik ben nu enorm blij dat ik daar niet voor gekozen heb”, zegt Dick. “Ze wilden alles op afstand oplossen, terwijl ik het een prettige wetenschap vind dat er een goede en klantgerichte expert om de hoek zit. Plate heeft een lokale partner, die mij uit de brand helpt als het nodig is. De combinatie van het eenvoudige gebruik en een lokaal aanspreekpunt voor online strategie zorgen ervoor dat ik als ondernemer voor het eerst kan werken aan online succes.”

Deel het verhaal van Dick met anderen:

1 jaar Achterberg-rw.nl in cijfers

  • +9.600 bezoekers
  • +39.000 pagina's bekeken
  • Gemiddelde bezoektijd van website: 2.27 minuten
  • Gemiddelde tijd om nieuwe wagen te plaatsen: 4 minuten

Plate over Achterberg Rijdende Winkels

Wij vinden het gaaf om te zien dat Dick zijn auto’s nu eerder op zijn website plaatst dan op Marktplaats. Hij doet dat enerzijds omdat het toevoegen van nieuwe auto’s op de site sneller gaat dan vroeger en anderzijds omdat Dick is gaan inzien dat bezoekers het liefst het aanbod op zijn eigen site zien, zodat ze een vollediger beeld van zijn bedrijf krijgen. Volgens Dick kan het toevoegen van rijdende winkels nog sneller. Daarom hebben onze ontwikkelaars een aantal verbeteringen doorgevoerd. Dick houdt ons scherp op het gebruiksgemak en wij houden Dick scherp op het continue gebruik van Plate.